22.11.2024

rajnet

   

rubriky

Region
Města a obce
Turistický servis
Ochrana přírody
Památky
Tipy na výlet
Cykloservis
Zajímavosti
Představujeme
Lidé
Historie kraje
Názory
Odjinud
Rozhovory
Různé
Redakční zprávy
Archiv článků

RajNet

Redakce
Ikonka RajNetu
Napište nám
Hlavní stránka
Archiv článků

Turist. informace

INFOCENTRA
MUZEA v regionu
DOPRAVA

HRADY

Valdštejn
Kost
Trosky
Valečov
Frýdštejn
Rotštejn
Bradlec
Kumburk

ZÁMKY

Mnichovo Hradiště
Dětenice
Humprecht
Hrubý Rohozec

RajNet - Český ráj

Rajnet on-line

Rajnet si nyní čtou lidé.

Počet přístupů

6515

audity

RajNet

Nastavit RAJNET jako startovací stránku. Nastavit na start

Nastavit RAJNET do oblíbených položek. Do oblíbených

novinky e-mailem

Výpis komentářů k článku : Dálnice pod Troskami by znamenala konec Českého ráje…

Nové dálnice jsou asi nevyhnutelné, jako železnice [ODPOVĚDĚT]
I.Laengsfeld - 8.3.2004 20:41:55
v polovine 19 stoleti... Muzeme sice diskutovat treba o tom, jak kdysi zeleznice ponicila treba krasne udoli Jizery v oblasti Riegrovy stezky. Podle mne tedy konkretne tuto partii ponicila hlavne stavba tamejsi (dnes bychom rekli "ekologicke" ;-) vodni elektrarny. Snazit se odklonit neodvratny proud motorizovanych navstevniku jedoucich ze severu Evropy na jih nekudy pres jizni okraj Ceskeho raje je asi marne. A asi chybne. Navic, cim jsou obyvatele kolem treba Knezmostu mene cenni nez obyvatele tohoto melkeho udoli mezi Jicinem a Turnocem, velmi vhodneho k pomerne citlivemu zakomponovani dalnice do tamni krajiny? Mimochodem, mam tenhle kraj sice rad, ale objektivne vzato zrovna treba vegetace i zivocisstvo Ceskeho raje neni asi nic zvlastniho - unikatni je to uzemi spis jen a jen geomorfologicky - a tyhle veci se dalnici neznici. Naopak, je tu sance vybudovat nekde u Ktove mozna nejkrasnejsi dalnicni odpocivadlo na svete... To myslim bez zertu, predstavte si reklamu noveho cinskeho auta roku 2030 s panoramatem Trosek v pozadi... Neco za neco, velky ruch na takove dalnici bude mit nejen sva negativa (precpana statni silnice je ovsem neco podstatne horsiho, kouknete se prece k sousedum do Desne, Tanvaldu, Hamru, Brodu... to je treba v zime dost hruza) ale i pozitiva. Muze to pomoci pritahnout velke mnozstvi navstevniku, a pomoci celemu kraji k budouci prosperite. Vsak Svycarsko ci Riviera jsou taky prospikovany dalnicemi (az moc)
souhlas s Poustevníkem [ODPOVĚDĚT]
Mgr. Miroslav Beran - 3.3.2004 22:07:36
Vážený pane Poustevníku ( možná, že při bližším seznámení bych Vám - Ti - říkal kamaráde), souhlasím s Vámi. Já jsem zatím v komentářích na RajNetu argumentoval převážně ekonomickými hledisky, protože - žel - asi většina lidí jiné argumenty nepřijímá. Ale jsou i hodnoty, které nelze ekonomicky vyčíslit - zachování přírody péčí o ekosystémy ( jsou i ekosystémy prosperující pod rukou člověka), zachování estetických krajinných hodnot... Tato tématika je na obsáhlé povídání...proto "Ahoj Poustevníku!" Mirek Beran.
Re: Dálnice [ODPOVĚDĚT]
Poustevník - 3.3.2004 6:45:51
Ach jo,nikdy jsem neměl rád lidi,kteří mne poučili jak to musí být a dodali,že to říkala s.učitelka,v televizi,nebo že je to trend.Ano,řada lidí se nechá přesvědčit,když se objeví vhodný samozvaný "leader"(česky=vůdce),který se označí za odborníka a prohodí několik anglických termínů.Miluji je,vždy nám vysvětlí,že si svými názory škodíme,kdežto oni vědí nejlépe,co potřebujeme. Výstavba dalších a dalších dálnic,ať už kdekoliv, připomíná léčení alkoholika,kterému,protože pití piva už mu komplikuje život,dáme rum.Je to začarovaný kruh,z kterého není východisko.Naše společnost je posedlá mamonem,růstem výkonů,produkce,zisku,produktivity,km dálnic...Nemáme jiný cíl,smysl života zmizel.Žádné stromy však nerostou do nebe...A co potom?
dálnice Českým rájem [ODPOVĚDĚT]
Mgr. Miroslav Beran - 1.3.2004 23:31:58
Reakce na příspěvek p.Dřevorubce: živím se matematikou a výpočetní technikou, jsem jistěže i motorista, takže argument, že by dálnicí po jižní variantě nikdo nejezdil, mně připadá - velmi mírně řečeno - neseriózní. Délka trasy po jižní variantě dálnice R 35 je cca o 15 km delší, než délka nynější trasy na Jičín. Motorista jedoucí od Prahy, či od Liberce by musel být motoristický masochista, aby volil trasu přes Turnov na Jičín, protože 15 km navíc po jižní variantě, když nemusím zpomalovat a znovu řadit, se mi - bez pardonu - vyplatí! Pokud jsem občan Turnova a okolí, tak "přežiji" ten fakt, že musím jet po staré komunikaci převážně padesátikilometrovou rychlostí. Odměnou za toto "strádání" je skutečnost, že přispěji k zachování přírody i krajinné scenérie Českého ráje. Navíc - stávající komunikaci by bylo s vybudováním jižní trasy dálnice odlehčeno. Nutno i připomenout motoristům, že jízda po dálnici by nebyla zadarmo ( nyní máme dálniční známky, v budoucnu bude zřejmě mýtné) - takže rychlá jízda do bydliště občana Českého ráje po "severní dálnici" by se "setsakramentsky" prodražila. Na závěr bych poznamenal, že se s potěšením zařazuji mezi ekologické extrémisty ( viz formulaci pana Dřevorubce v jeho příspěvku ), i když je to ještě "slabé kafe" - jeden z poslanců zastupitelstva města Turnova - v rozhovoru se mnou - použil ostřejšího termínu - "ekologický terorista". Docela bych byl hrdý, kdybych se - při hájení CHKO Český ráj - stal "ekologickým teroristou" ! Mgr. Miroslav Beran.
Dálnice [ODPOVĚDĚT]
dřevorubec - 1.3.2004 21:15:57
Nejde jenom o ekonomiku, i když úspora paliva je významným, leč přehlíženým přínosem dálnic. Nemyslím, že by Hodkovice n.M. nějak ekonomicky upadaly po zprovoznění dálnice, spíš naopak. To samé platí o Mnichově Hradišti. Doporučuji se tam občas zastavit a promluvit s obyvateli, jestli by chtěli vrátit provoz na starou silnici. Na dálnicích je menší počet závažných nehod, protože není riziko čelní srážky nebo nárazu do stromu apod. Pokud dálnice ušetří životy, další spoustě lidí bydlících u staré silnice zlepší kvalitu života, sníží zdravotní rizika spojená s bezprotředním hlukem a emisemi, tak je dálnice celospolečensky velmi PROSPĚŠNÁ a ŽÁDOUCÍ. Je to něco čemu se moderně říká "overall advantage" (celková výhoda). Bohužel zde chybí lídři, kteří by vysvětlili lidem, že tato stavba, ač se na první pohled zdá bolestná může takovou konečnou výhodu přinést. Nikdy nebude jednoduché a populární tohle vysvětlovat. Potom by neměla dálnice urazit při pohledu z Trosek ani ekologické extremisty, kteří se při každé stavbě chovají jako dítě, kterému odebrali kačera. Neargumentujte tady vedením trasy přes Mnichovo Hradiště nebo Boleslav, protože kdo umí počítat kilometry za jednotku času, a spotřebu na vzdálenost, tak by tamtudy stejně nejel.
dálnice Českým rájem [ODPOVĚDĚT]
Mgr. Miroslav Beran - 29.2.2004 21:43:59
Proti té části občanů, kteří argumentují tím, že dálnice R35 jdoucí Českým rájem zvýší ekonomickou prosperitu přilehlých obcí, vznáším protiargument! Posuďte například, jak to dopadlo s Hodkovicemi nad Mohelkou, když nyní veškerá doprava toto městečko míjí a každý motorista "pádí", aby byl co nejdříve v Liberci. Hodkovice n.M. tak drasticky ztratily na významu. Občané, kteří očekávají od dálnice ekonomický přínos, by se měli také projet po dálnici směrem na Prahu a sondovat, jak se "daří" obcím a živnostem kolem dálnice. Jestliže pojedu směrem na Prahu, stavím se v lepším případě v Mladé Boleslavi, ale spíše dojedu - za těch několik desítek minut - až do Prahy. Myslí si snad občané, že kamiony každých padesát metrů budou sjíždět z dálnice ( ono by nebylo ani kudy), aby obšťasnily majitele malého bistra? Mirek Beran.
Re: Dálnice jo [ODPOVĚDĚT]
Poustevník - 26.2.2004 7:32:12
Drahý"dřevorubče",poradím ti trasu,která by rozvoji Českého ráje prospěla ještě více:Dálnice by začínala u Březiny,pokračovala by po levém břehu Žabakoru,přes Žehrovské lesy ke Kosti,kde by po mostě přešla údolí Klenice a prokopanou Nepřívěckou hůrou zamířila okolo Prachovských skal k Jičínu.Výhody silničního napojení významných center turistického ruchu jsou nasnadě.Vesnice se budou rozvíjet,spousta lidí najde dobrou práci v nových benzínových pumpách.Navíc by vedla jinak nevyužitými lesy.V bývalých pískovnách a v roklích by mohla být ekonomicky zajímavá skládka pro odpad z západu.Mezi stromy nebude ani vidět.Za utržené peníze by se postupně mohl Č.ráj zarovnat a vyasfaltovat,aby "dřevorubci" mohli autíčkem dojet všude a hlavně rychle.Přibliž mi prosím svou životní filozofii,máš li nějakou. Poustevník
Re: Dálnice jo [ODPOVĚDĚT]
Lada - 25.2.2004 22:49:31
Obávám se že k rozvoji vesnic podél nové dálnice nedojde. Stejně tak nedošlo k rozvoji vesnic podél rychlostní komunikace Turnov - Praha. Došlo tady ale např. k výstavbám protihlukových bariér, aby život ve vesnicích sousedících s komunikací byl vůbec únosný. Několik kilomterů široký pás podél rychlostní komunikace je mrtvou zemí. Hluk, zplodiny, množství odpadků, to vše devastuje krajinu. Navštivte někdy třeba Drábské světničky. Pak poznáte, že ač jsou daleko od rychlostní komunikace, hluk od projíždějících aut a kamionů je zde značný. Nebo se snad někdo domnívá, že turisté budou navštěvovat hrad Trosky proto, aby si mohli z obou vyhlídek prohlížet mimoúrovňové křižovatky? Nebo aby se zaposlouchali do "příjemných" zvuků projíždějících kamionů?
Dálnice jo [ODPOVĚDĚT]
dřevorubec - 25.2.2004 20:35:28
Osobně si myslím, že kampaň spojená s touto plánovanou silnicí je uměle vyvolávaná určitou skupinou lidí, kteří soustavně masírují média desinformační kampaní za účelem strhnout na svou stranu část neinformované veřejnosti. Každému, kdo si prostuduje návrhy, kudy má silnice vést bude jasné, že se nebude bourat Valdštejn, Hrubá Skála ani Trosky, a že silnice povede mnohem dál od těchto scenérií za ohavnými boudami bývalých družstev po polích s intenzivním zemědělstvím.Tito lidé, kteří se různým způsobem snaží blokovat výstavbu silnic a dálnic mají největší zásluhu na tom, že se bude přijímat zákon, který značně zjednoduší proces povolení těchto staveb a omezí prostor pro jednání a důležitých detailech stavby. Po rozšíření EU, kdy provoz na hlavních silnicích vzroste v krátké době v řádu desítek procent, bude tato stavba nevyhnutelná. Umožní žítí a rozvoj vesnic podél stávající silnice. Zkušenosti z východu Německa, kde to zažili před deseti lety hovoří jasně. Kampaní pro stavbu dálnic a silnic mimo stávající sídla je tam podstatně víc, než proti. Do této pozice taky dojdeme, ale bude to ještě chvíli trvat.
qui bono ? [ODPOVĚDĚT]
Mila Bernat - 24.2.2004 15:06:48
Cesti poslanci jsou ochotni na zaklade politickych handlu schvalovat specialni zakony, ktere jsou navrhovany prislusnymi ministerstvy ve prospech betonarske lobby. Tyto specialni zakony vychazeji vstric uzkym zajmovym skupinam a napr. umoznuji vyvlastneni soukromeho majetku ci eliminuji pusobeni organu ochrany prirody i obcanskych iniciativ. Proti takovemu zneuzivani moci lze bojovat pouze vyzadovanim vcasnych a uplnych informaci a tlakem obcanu na poslance a mistni zastupitele. Plne se ztotoznuji s aktivitami obcanu, obci i S.O.S. Cesky raj vystupujicimi proti stavbe dalnice R35 mezi Turnovem a Jicinem.
o nás bez nás [ODPOVĚDĚT]
Bobo - 22.1.2004 9:01:07
Jasně, všechna města propojíme dálnicemi (abychom snad nemuseli jet 50km/h přes obec Borek pod Troskami), zrušíme nemocnice a školy (jsou problémové a ztrátové), nakoupíme stíhačky, aby nás "Němec" nenapadl, zvedneme si ještě trochu dluhy a vláda si za tento výkon přidá patnáctý plat. Bravo. V plundrování přírodních krás jsme jedničky.
Absurdistán [ODPOVĚDĚT]
Josef - 21.1.2004 21:39:15
Kolik máme v této zemi takto jedinečných oblastí, že je můžeme ničit? Obávám se, že moc jich nezbývá. Ovšem v našem prvobytně kapitalistickém státě jde o peníze až v první řadě. Takové ty "podivné" a stěží penězi vyjádřitelné hodnoty, jako je třeba životní prostředí, jsme se ještě nenaučili doceňovat. Co takhle nahlédnout třeba do severských zemí? Nejen severské země už pochopily, že jsou i jiné hodnoty. Logika vývoje je ale bohužel neoblomná. Lidi z doby kamenné také nelze přesadit do novověku - a když, tak s katastrofálními důsledky. Ostatně příklady lze nalézt i v minulém století. Bohužel ta propast mezi námi a opravdu rozvinutým světem je stejně obrovská, jako mezi v Amazonii objeveným kmenem a současnou společností. Dobře nám tak!

Přidat komentář


***


Český ráj : Název Český ráj vznil přibližně kolem roku 1870 v Lázních Sedmihorkách nedaleko Turnova. Mezi tehdejší lázeňské hosty patřívali přední představitelé českého kulturního a společenského života.  Tito vlastenci, prodchnuti doznívajícím národním obrozením a romantismem té doby, vyjádřili svůj obdiv okolí Sedmihorek a nazvali je Českým rájem. Tento romantický název se stal tak oblíbeným a vžil se natolik, že se stal turistickým pojmem pro celou rozsáhlou oblast severovýchodních Čech



RajNet - vydává redakce.        -